at Home Conceptstore

Dames

Door de combinatie van kleding en interieur is at Home Conceptstore een winkel waar je heerlijk kunt snuffelen, maar waar je ook gericht heen gaat voor de producten die elders in Haren niet te krijgen zijn.

at Home Conceptstore

Dames

Openingstijden

Maandag
13.00 - 17.30
Dinsdag
10.00 - 17.30
Woensdag
10.00 - 17.30
Donderdag
10.00 - 17.30
Vrijdag
10.00 - 17.30
Zaterdag
10.00 - 17.00

Wie?

De kennis en ervaring voor haar conceptstore deed Hannie Dethmers grotendeels op in het buitenland. Samen met haar man woonde ze bijna dertig jaar in Oslo en een paar jaar in Londen. In Oslo werkte ze onder andere voor Max Mara en had ze een eigen interieurzaak. Daarnaast werkte ze als styliste vaak samen met interieurarchitecten.

Hannie vertelt: “Als styliste kwam ik vaak in dit soort winkels. In Scandinavië zie je dit concept al wat langer en hier in Haren zijn er ook steeds meer bedrijven die het zo doen. Door zowel kleding als interieurartikelen en meubels aan te bieden, trek je het hele jaar door mensen naar de winkel. In het voorjaar verkoop je veel zomerkleding en in het najaar en de winter meer interieurartikelen en cadeautjes.

Wat?

Door de combinatie van kleding en interieur is at Home Conceptstore een winkel waar je heerlijk kunt snuffelen, maar ook gericht heen gaat voor de producten die elders in Haren niet te krijgen zijn. Zo verkoopt Hannie ondergoed van Hanky Panky, een Amerikaans merk dat bekend staat om zijn comfortabele, maar toch heel vrouwelijke ondergoed. “De hemdjes en slipjes van dit merk gaan jarenlang mee en blijven mooi.” Aldus Hannie.

Maar ook is ze de enige verkoper in Groningen van de handgemaakte lampen van Frezoli Lightning, het vroegere Tierelantijn. De lampen van dit Nederlandse merk staan bekend om hun klassieke uitstraling in combinatie met stoere materialen zoals beton, gietijzer, hout en staal. Hannie: “Ik verkoop voornamelijk handgemaakte, Europese producten.”

Met haar Scandinavische verleden is het logisch dat Hannie heel veel producten uit die landen verkoopt. Zoals de meubels en woonaccessoires van TinekHome en Broste Kopenhagen uit Denemarken en de sieraden van de eveneens Deense ontwerper Julie Sandlau. Het Zweedse Himla staat garant voor mooie kwaliteit tafelkleden van gewassen linnen.

Maar Hannie heeft ook veel vaste klanten voor een aantal producten uit Frankrijk, zoals de cosmetica- en parfumlijnen van Durance en Provence die bekend staan om hun natuurlijke ingrediënten. Het eveneens Franse Lampe Berger zuivert de lucht in huis met een stijlvolle brander. Diverse geurtjes zoals van het koken, roken of van huisdieren verdwijnen dankzij de brander zonder ze te maskeren. Hannie: “Vraag me niet hoe het werkt, maar het werkt. Deze methode is 120 jaar geleden ontdekt in een ziekenhuis en het bedrijf bestaat nog steeds. Ze verkopen ook huisparfums voor in de brander, maar die zijn niet per se nódig om de lucht te zuiveren.”

Waarom?

De Scandinavische stijl is erg geliefd bij veel mensen. Zowel in de mode als in het interieur. De eenvoud, het design, de kwaliteit van de materialen. Ook als de producten elders vandaan komen kunnen ze passen bij die stijl. Hannie: “Ik houd van natuurlijke materialen en rustige tinten. Omdat ik hier zelf veel ben, wil ik me wel prettig voelen tussen de producten.”

Hannie verkoopt geen massaproductie: “De tapijten bijvoorbeeld komen uit Turkije, zijn allemaal handgeknoopt en uniek in hun soort. Ieder tapijt is weer anders. Dat past bij de Scandinavische stijl. De producten die ik verkoop zijn op zich heel verschillend, maar passen wel allemaal bij elkaar.”

Hoe?

Twee keer per jaar gaat Hannie naar de interieurbeurs in Kopenhagen én naar Maison de Objet in Parijs. “Door de beurzen en door Instagram blijf ik op de hoogte van de laatste interieurtrends. Maar ik kies alleen items die ik zelf ook leuk vind.” Hannie is zelf ook actief op Instagram. Dat dat werkt bewijst een klant die binnenkomt met de woorden: “Ik kom voor dat leuke jurkje die je op Instagram had staan!”

Waar?

Hannie koos bewust voor Haren met haar conceptstore omdat hier nog geen vergelijkbare winkel was. “Dit pand was qua prijs, locatie en vierkante meters het meest geschikt. Toen wij er ingingen was de ruimte vrij basic, industrieel zelfs. Daardoor konden we zelf voor de invulling zorgen die bij ons past.”

Verder?

Toen Hannie ervoor koos om ook kleding te gaan verkopen, betekende dat dat ze een concessie moest doen in de ruimte. “Waar nu de kledingrekken staan, had ik een opstelling met banken, vazen, tafeltjes en andere accessoires. Ook het beddengoed en de headboards die ik verkoop kwamen beter tot zijn recht. Om die reden trekken we binnenkort een groot gedeelte van het magazijn bij de winkel. Op die manier krijgen de klanten nog meer de beleving van alle mogelijkheden in een interieur!”

Locatie

Andere bedrijven