De heeren van Veelen

Heren

De Heeren van Veelen verkopen zowel casual herenmode als pakken. Vaste klanten komen graag terug voor mooie merken zoals Paul & Shark, Hugo Boss, Napapijri, Cavallaro en Roy Robson.

De heeren van Veelen

Heren

Openingstijden

Maandag
13.00 - 18.00
Dinsdag
09.30 - 18.00
Woensdag
09.30 - 18.00
Donderdag
09.30 - 18.00
Vrijdag
09.30 - 21.00
Zaterdag
09.30 - 17.00

Wie?

Als je op een verjaardagsfeestje bij de familie van Veelen beland, is de kans groot dat hét gespreksonderwerp mode en kleding betreft. De heeren van Veelen is namelijk een echt familiebedrijf, opgestart door de broers Marco en Theo van Veelen. Samen met vader Klaas en de vrouw van Theo, Andrea, zijn zij sinds juni 2016 de nieuwe gezichten in de mannenmodewereld van Haren.

Theo vertelt: “Wij zijn allemaal al jaren werkzaam in de mode. Mijn vader werkte jarenlang in Drachten, mijn broer Marco was veertien jaar in dienst bij Flashman hier in Haren en Andrea en ik werkten altijd in Groningen. Net toen wij voor onszelf wilden beginnen ging onze vader met pensioen. Hij vindt het nog veel te leuk om te stoppen en dat komt mooi uit. Hij kan hier rustig afbouwen en wij rustig opbouwen!”

Wat?

De heeren verkopen zowel casual kleding als pakken. De vrijetijdskleding wordt veelal gecombineerd met colberts. Klanten kopen hier mooie merken zoals Paul & Shark, Hugo Boss, Napapijri, Cavallaro en Roy Robson. Theo: “In de stad zie je het aanbod verschralen, terwijl in Haren juist wel een positieve ontwikkeling is op het gebied van aanbod, service en persoonlijke aandacht. Daarom kozen we bewust voor een winkel in Haren.

Wij zijn – op een uitzondering na-  het enige verkooppunt voor deze merken in de omgeving. Daardoor komen er veel klanten uit de regio naar de winkel. “De reistijd maakt voor onze klanten niet uit. Vaak zitten ze toch al in de auto, dan maken een paar minuten extra geen verschil meer. Parkeren is voor onze klanten ook makkelijk: direct achter de winkel op parkeerterrein Oldenhof.

Hoe?

Deze eerste jaren investeren de broers veel tijd in het opbouwen van een klantenkring. Theo vertelt: “We zijn de mensen hier aan het leren kennen, maar andersom ook. Dat is misschien wel net zo belangrijk. Dat klanten weten wat ze aan ons hebben. Dat doen we trouwens ook door over heel andere dingen te praten als mode hoor. Het is vooral heel gezellig allemaal!”

Theo en Marco kopen samen de kleding voor het bedrijf in. Daarbij zijn trends en hun eigen smaak belangrijke raadgevers. Maar inmiddels laten ze zich ook leiden door vaste klanten, of een bepaald type man. “Soms bekijken we de collectie van een groot merk en dan zeggen we tegen elkaar: Oh, dat is typisch meneer Jansen! Op die manier zien we beide voor ons bij wie welke kleding goed zou passen.”

“Het mooie van het ondernemerschap is dat je je op geen enkele manier hoeft te houden aan wat een ander wil. Daardoor kun je je klanten optimaal helpen. Dat is ook het voordeel van een zelfstandige winkel boven een keten. De smaak van mensen is niet overal hetzelfde. De collecties van ketens worden niet samengesteld voor inwoners. Wij spelen daar wel op in.”

Waarom?

Mannen zijn niet zo dol op winkelen als vrouwen. Ze zullen ook nooit met een stel vrienden naar een kledingwinkel gaan. “Ze komen twee keer per jaar en kopen dan het liefst een complete outfit, dan zijn ze weer klaar voor een tijdje. Ook daarom willen we de klanten leren kennen. Als we hun maten en stijl kennen, kunnen de mannen veel efficiënter winkelen. Om ondertussen over andere onderwerpen te praten.”

Waar?

Het pand van De heeren van Veelen ligt aan de Rijksstraatweg, de grootste winkelstraat in Haren. Parkeren voor de deur kan niet, maar áchter het pand ligt parkeerterrein Oldenhof. Toen de broers de zaak overnamen was de inrichting al aanwezig. Ze hoefden er alleen nog maar hun eigen draai aan te geven. Dat is goed gelukt. Het 200 m2 winkeloppervlak is stijlvol en overzichtelijk ingericht.

Verder?

Theo, Marco, Klaas en Andrea proberen altijd, onder alle omstandigheden, de klant tevreden te houden. Door goed advies te geven en een fijne sfeer te creëren. Maar ook door in alle situaties naar individuele klachten en vragen te kijken. Theo: “Er zijn geen regels omdat we er soepel mee omgaan. Binnen de fatsoensnormen doen we er alles aan om samen met de klant te kijken hoe we ze tevreden kunnen laten zijn over ons en onze producten!”

 

Locatie

Andere bedrijven