Joy Vrijetijdskleding

Dames

Ooit begonnen als spijkerbroekenwinkel zijn jeans nog steeds een belangrijke productgroep binnen de Joy formule. Met spijkerbroeken van bekende merken als G-star, PME Legend en Vanguard voor de heren en Only, LTB en G-Star voor de dames. Om slechts een paar merken te noemen.

Joy Vrijetijdskleding

Dames

Openingstijden

Maandag
13.00 - 18.00
Dinsdag
09.30 - 18.00
Woensdag
09.30 - 18.00
Donderdag
09.30 - 18.00
Vrijdag
09.30 - 21.00
Zaterdag
09.00 - 17.00

Wie?

Joy Vrijetijdskleding is een familiebedrijf en wordt gerund door broer en zus Jeroen en Pascal Bezu. Vader Jannes Bezu begon ooit met een jeanswinkel in Roden, Bucky Jeans. Later kwam in dezelfde plaats het eerste filiaal van Joy Vrijetijdskleding erbij. Inmiddels telt het bedrijf – naast Bucky’s – vijf Joy’s in de regio en is zoon Jeroen directeur geworden.

Jorrit Hut, bedrijfsleider in het filiaal in Haren, werkt al ruim tien jaar voor de familie Bezu. Hij begon zijn loopbaan bij Joy Vrijetijdskleding in Roden, werkte daarna ruim zes jaar in het filiaal in Leek en sinds 2016 is hij een bekend gezicht in Haren.

Wat?

Ooit begonnen als spijkerbroekenwinkel zijn jeans nog steeds een belangrijke productgroep binnen de Joy formule. Met spijkerbroeken van bekende merken als G-star, PME Legend en Vanguard voor de heren en Only, LTB en G-Star voor de dames. Om slechts een paar merken te noemen.

Maar in de loop der jaren is de collectie in het bedrijf uitgebreid met overige kleding. Jorrit vertelt: “Joy heeft voor iedereen wel iets in huis. Het is een heel veelzijdige winkel met een brede collectie. We verkopen natuurlijk veel vrijetijdskleding, maar ook zakelijke items zoals mooie colberts.”

“De stijl is veelal sportief en trendy, bedoeld voor modebewuste klanten. We hebben veel items van de merken Jack & Jones, Tommy Hilfiger, Tom Tailor, Levi’s, Superdry en Opus. Naast kleding verkopen we ook accessoires, boxershorts en sokken van bijvoorbeeld Happy Socks.”

Waar?

Er zijn nog vier andere Joy vestigingen in de regio. Ook in Zuidlaren, Leek, Roden en Zuidhorn kunnen klanten terecht voor de populaire merken. De collectie is niet overal hetzelfde, maar het grote voordeel van meerdere filialen is dat er onderling geruild kan worden.

Jorrit: “Soms loopt een serie in de ene vestiging beter als in de andere. Dat kan dan naar dat filiaal toe gebracht worden. Maar ook als een bepaalde maat is uitverkocht kan het snel hierheen komen. We hoeven dus eigenlijk nooit nee te verkopen aan onze klanten.”

Hoe?

Jeroen en Pascal zijn regelmatig aanwezig in de verschillende filialen. Verder rouleren een paar medewerkers tussen bijvoorbeeld Roden en Haren. In Haren werken ongeveer 5 vaste medewerkers in parttime en fulltime functies. Jorrit: “Dit is een echt familiebedrijf, waarbij de medewerkers als vanzelf deel uitmaken van de familie. Bij Joy is iedereen belangrijk. Het maakt niet uit wat je rol is.”

“Het werkt hier ook anders vergeleken met winkels in de stad. We worden gestimuleerd om mee te denken en mogen gewoon onszelf zijn in de verkoop. In de stad is het veel meer moeten. Hier mag je als klant zijnde uiteraard kopen, maar het hóeft niet. Dat is een belangrijk verschil, ook voor ons als verkopers.”

Waarom?

“Klanten worden hier serieus genomen. We nemen de tijd voor ze en maken graag een praatje met een bakje koffie erbij. Het is een grote zaak, dus we laten ze altijd eerst even rondsnuffelen. Ze moeten de tijd krijgen om de juiste keuze te maken. Dan komen ze een keer daarna ook wel terug. We smeren niets aan en klanten krijgen eerlijk advies. Als het niet zo mooi staat, laten we dat ook weten.”

Het leukste is namelijk toch werken met de mensen. Ik ben vaak wel een beetje nieuwsgierig naar hun verhaal. Naar mijn idee kun je ook best persoonlijke vragen stellen, als je het maar op de juiste manier vraagt en oprecht geïnteresseerd bent. Uiteindelijk helpt die extra informatie weer bij het geven van advies.”

Verder?

Om goed advies te kunnen geven, bekijken de medewerkers alle nieuwe producten heel goed. Verder passen ze veel zelf. Jorrit: “We willen precies weten hoe een broek zit. Mensen willen niet meer tig broeken passen. Als je weet welk model een broek heeft en hoe hij valt, wordt het al een stuk makkelijker om goed advies te geven.”

“We kijken altijd wat voor model broek de klant aanheeft en hoe dat valt. Daaruit maken we al veel op over het figuur van de klant. Soms willen ze juist wat anders, dan meten we een andere stijl aan. Maar we blijven altijd dicht bij de klant en wat hij of zij wil. Dat lukt eigenlijk altijd. We wéten gewoon dat we voor iedereen een leuke outfit in huis hebben!”

Locatie

Andere bedrijven