Univé Noord-Nederland

Wie?

Klanten van Univé Noord-Nederland treffen altijd een bekend gezicht aan bij het kantoor van Univé aan de Rijksstraatweg. Onder andere Nancy en Sandra staan voor u klaar als eerste aanspreekpunt.

Gea Maring is relatiebeheerder van de zakelijke klanten binnen dit team en daarmee eerste aanspreekpunt voor de ondernemers die verzekerd zijn bij de bekende verzekeringsmaatschappij.

Wat?

Univé biedt verzekeringen voor zowel de zakelijke als de particuliere markt. Voor de particuliere markt hebben ze alles in eigen huis. Gea: “Wij proberen altijd het totale pakket aan te bieden aan de klant. Niet zozeer voor onszelf, maar omdat het voor de klant makkelijk communiceert. Bij schade heb je slechts één aanspreekpunt, één persoon die het voor je regelt. Oók als de schade ingewikkeld is en er meerdere afdelingen bij betrokken zijn.”

Univé is een van de weinige verzekeringsmaatschappijen waar je nog bij een kantoor langs kan gaan bij vragen of problemen. Gea: “Dat is een belangrijk streven van Univé. Lokaal zichtbaar en betrokken blijven. Hier kun je nog gewoon binnenlopen als je iets wilt overleggen of weten. Ook voor ondernemers. Ik ben iedere week wel een dag aanwezig op het kantoor in Haren. Na een kort telefoontje kunnen ondernemers zo langskomen.” Voor particulieren zijn er minimaal twee medewerkers aanwezig, die als eerste aanspreekpunt fungeren.

Ongeacht of klanten particulier of ondernemer zijn: bij Univé denken de medewerkers met de klanten mee. Is een verzekering echt nodig of is het verstandiger om het voor eigen risico te nemen? Iedere situatie is weer anders en de medewerkers kunnen klanten wijzen op risico’s die ze zelf niet hadden kunnen bedenken. Zij adviseren, denken mee en bieden uiteindelijk een pakket aan dat past bij de wensen van de klant.

Hoe?

Gea vertelt: “Het zijn soms van die kleine dingetjes. Iemand komt vlak voor de vakantieperiode een autoverzekering afsluiten. Wij vragen dan even of diegene ook al een reisverzekering heeft. Niet om te verkopen, maar om iemand op de risico’s te wijzen. Die meerwaarde willen we graag bieden.”

“Een ander voorbeeld: een ondernemer had een eigen vervoersdekking op zijn zakelijke auto omdat hij ook wel eens zakelijke spullen vervoerde. Hij wilde die al opzeggen, omdat er naar eigen zeggen nooit zo veel inlag. Ik wees hem erop dat sommige artikelen, die hij als vanzelfsprekend beschouwde, ook onder de dekking vielen en hij bij schade de nieuwwaarde terug kreeg. Hij hield de verzekering en drie maanden later werd er in de auto ingebroken. Hij was toen heel dankbaar dat hij de verzekering toch nog had!”

Waarom?

Dit soort risico’s in kaart brengen en de klant zo goed mogelijk adviseren passen allemaal bij de dienstverlening van Univé. Gea: “Wij willen graag een betrouwbare sparringpartner zijn, die dicht bij de klanten staat. Een betrouwbaar aanspreekpunt. Vertrouwen is een heel belangrijk aspect in de verzekeringswereld. Wij verkopen in zekere zin alleen maar een papiertje. De klant moet er op kunnen vertrouwen dat met dat papiertje een groot deel van de risico’s gedekt zijn.”

Toch wordt ook bij Univé wel eens schade niet vergoed. Gea: “Dat is in de praktijk natuurlijk wel eens lastig. Maar we proberen het altijd en als het echt niet lukt, moeten mensen in ieder geval alle informatie hebben waaróm het niet gelukt is. Als je een keer schade hebt, dan moet het wel zo goed mogelijk opgelost worden.”

Waar?

Univé is in 1794 in Winsum ontstaan als de Onderlinge Waarborgmaatschappij Noord Groningen. Een aantal lokale agrariërs maakten samen een pot voor slechte tijden zoals na een boerderijbrand. Zo ontstonden de eerste moderne verzekeringsmaatschappijen, waar mensen zich vooral konden verzekeren tegen de grote risico’s in het leven. Inmiddels is Univé een landelijke organisatie met 120 kantoren door het hele land.

Verder?

Volgens Gea is Univé een fijne werkgever die veel MBO – Maatschappelijk Bewust Ondernemen – activiteiten initieert: “We hebben hier al eens een EHBO middag voor kinderen gehad en medewerkers kunnen zich inschrijven voor diverse activiteiten, zoals helpen klussen of winkelen met ouderen. Ook krijgen medewerkers een standaard budget voor hun eigen sportclub of vereniging. Naast alle reguliere sponsoring. ”

“Univé regelt dat soort dingen, maar gebruikt het niet als uithangbord. We doen het gewoon om iets terug te doen voor de maatschappij.” Kortom: elkaar helpen. Net zoals de boeren elkaar vroeger al hielpen bij tegenslag in het leven.

 

Openingstijden

Maandag10.00 - 17.00
Dinsdag08.30 - 17.00
Woensdag08.30 - 17.00
Donderdag08.30 - 17.00
Vrijdag08.30 - 17.00

Contact informatie

Rijksstraatweg 142
9752 BM Haren

noordnederland@unive.nl
www.unive.nl

De winkel is telefonisch bereikbaar op:
050 5344678

Op werkdagen: 8.30 – 21.00
Op zaterdag: 8.30 – 17.00