Vanuit de hele regio komen gasten voor de heerlijk sushi, sashimi en Japanse grill gerechten van fusionrestaurant Yugo!
De eigenaren van Yugo Sushi en Grill Haren zijn de heer en mevrouw Leung, waarbij de meeste mensen vooral eigenaresse Jamie Leung zullen kennen. Daarnaast bestaat het team van Yugo uit ruim 20 medewerkers, waaronder Kim Jager, die sinds 2014 voor het bedrijf werkt en sinds 2017 manager is.
Yugo betekent ‘samengaan’ in het Japans en dat dekt heel goed de lading voor het drukbezochte bedrijf. Yugo Haren combineert namelijk Japans en Chinees eten en de keuken bedient zowel een gezellig restaurant als een uitgebreide afhaal- en bezorgservice. Dat beide goed samengaan bewijst de uitgebreide klantenkring van Yugo Haren.
De liefhebbers van sushi, sashimi en Japanse grill gerechten komen met name in het restaurant goed aan hun trekken. Wat niet wegneemt dat de gezonde lekkernijen ook te bezorgen zijn. Degenen die een uitgebreide rijsttafel willen bestellen, kunnen dat doen via de afhaal- en bezorgservice van King Wah, het vorige bedrijf van de beide eigenaren waarvan alleen laatstgenoemde service nog beschikbaar is.
Zowel het restaurant als de afhaal- en bezorgservice zijn gevestigd in een pand aan de Rijksstraatweg, naast de ING Bank. Restaurantbezoekers kunnen door de voordeur naar binnen, voor de gasten die afhalen is er een speciale zijdeur aan de ING kant.
Van 2000 tot 2012 heette het restaurant King Wah en werden er vooral traditionele Chinees-Indische gerechten geserveerd. In 2012 werd na een ingrijpende verbouwing het pand omgetoverd in een trendy en sfeervol Japans restaurant. Met bijpassende menukaart en de nieuwe naam.
Het restaurant van Yugo Haren is – zeker vergeleken met sommige Chinees-Indische restaurants – niet zo heel groot. Toch heeft het bedrijf een groot team van vaste en parttime medewerkers. De reden hiervoor is dat op die manier de kwaliteit die het bedrijf nastreeft geboden kan worden. Manager Kim: “Wij staan bekend om onze gastvrijheid. De deur openhouden voor de gasten, hun jas aanpakken of aantrekken. Even de wijn bijschenken als het glas leeg is. Het is bij ons heel normaal, maar bij veel andere bedrijven niet meer. Gasten zijn dan ook vaak plezierig verrast als ze het hier meemaken.”
Doordat het bedrijf niet zo groot is, heeft het een ander groot voordeel. Kim: “Wij kunnen de kwaliteit daardoor makkelijker waarborgen. We kopen minder groot in en daardoor kunnen we kijken naar belangrijke zaken als versheid of de iets exclusievere producten.” Bovendien zijn er tijdens het diner altijd twee sushichefs aanwezig om zo snel en zo vers mogelijk te kunnen werken.
Kwaliteit en gastvrijheid staan bij Yugo Haren op nummer één. Als een avond goed verloopt en de gasten tevreden de deur uit gaan, is dat namelijk ook het leukste voor de medewerkers. Kim: “Dit soort avonden geven veel voldoening. Daarom besteden we veel tijd aan het inwerken van nieuw personeel. Zodat ze goed in het team passen en alle werkzaamheden steeds sneller verlopen.”
Hoogtepunt van de avond is voor veel gasten toch wel het uitreiken van de warme doekjes. Kim vertelt: “Bij ons krijgen ze een klein opgevouwen pakketje, die langzaam groeit als je er warm water op schenkt. Veel mensen vinden dit een leuk gezicht en het ontlokt vaak grapjes aan de gasten. Dat is altijd een leuk moment.”